Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu w Grudziądzu.

Data publikacji strony internetowej: . Data ostatniej istotnej aktualizacji: 04.12.2020.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-02-17. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mikołaj Szalacha, mszalacha@pup.grudziadz.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 056 643 84 85. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

 

Dostępność architektoniczna

Otoczenie budynku:

  • Przed wejściem do budynku zostały wydzielone 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych;
  • Utwardzone dojście do budynku o szer. pow. 1,5 m;
  • Nawierzchnia (polbruk) z uwzględnieniem zróżnicowanej faktury i barwy przed schodami i progami.

 

Wejście do budynku:

  • Podjazd dla osób niepełnosprawnych wyposażony w obustronne poręcze;
  • Zróżnicowana faktura i barwa nawierzchni przed i za podjazdem;
  • Drzwi wejściowe o szer. pow. 0,9 m (bez progu).

 

Komunikacja pozioma wewnątrz budynku:

  • Powierzchnia antypoślizgowa;
  • Drzwi wewnętrzne (bez progów) o szer. 0,9 m na parterze budynku, gdzie odbywa się bezpośrednia obsługa klientów.

 

Komunikacja pionowa wewnątrz budynku:

  • Poręcze obustronne przy schodach.

 

Toalety:

  • Jedna toaleta (lokalizacja: parter) w pełni dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

 

Dostęp do informacji:

  • Z powodu różnicy poziomów pierwszej kondygnacji budynku utrudniającej dostęp do biur realizujących bezpośrednią obsługę klientów – możliwość skorzystania z osobistej pomocy pracownika Urzędu w zakresie pełnej obsługi;
  • Możliwość skorzystania z pomocy osoby znającej język migowy;
  • Elektroniczny system kolejkowy – wyświetlenie informacji z nagłośnieniem
Wytworzył:
Udostępnił:
Szalacha Mikołaj
(2021-02-17 13:56:18)
Ostatnio zmodyfikował:
Szalacha Mikołaj
(2021-02-17 14:01:30)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki