Dział Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego

Kierownik Działu Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego - pokój 101, 309

  • tel. wew. 432

Stanowisko ds. pośrednictwa pracy:

Analiza rynku pracy, kontakt z pracodawcami, pozyskiwanie ofert pracy, planowanie
i statystyki-
pokój 102

  • tel. wew. 405

Obsługa cudzoziemców i ofert EURES pokój 102

  • tel. wew. 405, 488

Doradcy klienta - pokój 106

  • A, B, C, Ć,D,E,F,H,I  tel. wew. 466
  • J, K, L – tel. wew. 459
  • G, Ł, N, O, P, R – tel. wew. 418
  • S, Ś, T, U, W, Y, V, Ź, Ż – tel. wew. 468
  • Osoby pow. 30 r.ż. M, Z oraz Osoby do 30 r.ż. od R do Ż
  • Osoby do 30 r. ż. od A do P

Obsługa ofert pracy subsydiowanych- pokój 107

  • tel. wew. 481, 439, 456

Stanowisko ds. poradnictwa zawodowego - pokój 103

  • tel. wew. 409, 490

Stanowisko ds. kontroli i monitoringu umów z pracodawcami- pokój 205

  • tel. wew. 449, 493

Stanowisko ds. organizacji szkoleń- pokój 105

  • tel. wew. 424, 467

 

Do zakresu Działu Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego należy w szczególności:

  1. Prowadzenie pośrednictwa pracy, w szczególności pozyskiwanie i upowszechnianie ofert pracy oraz ocena efektywności tych działań;
  2. Prowadzenie pośrednictwa pracy związanego ze swobodnym przepływem pracowników na terenie państw UE, EOG, a także państw, które zawarły ze Wspólnotą Europejską stosowne umowy dot. swobodnego przepływu osób;
  3. Wykonywanie zadań w zakresie międzynarodowego pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES;
  4. Obsługa pracodawców w obszarze zatrudniania cudzoziemców;
  5. Udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną ofertą pracy;
  6. Udzielanie pomocy osobom w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych;
  7. Inicjowanie i organizowanie kontaktów osób poszukujących odpowiedniego zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej z pracodawcami;
  8. Prowadzenie poradnictwa zawodowego;
  9. Opracowywanie indywidualnego planu działania dla określonych w ustawie klientów oraz planowanie ich ścieżki aktywizacji;
  10. Inicjowanie, organizowanie i prowadzenie porad i informacji indywidualnych bezpośrednich i na odległość, porad grupowych, porad z zakresu umiejętności poszukiwania pracy;
  11. Prowadzenie analizy zatrudnienia u pracodawców, określanie kwalifikacji pracowników i ich predyspozycji oraz innych cech niezbędnych do wykonywania określonej pracy;
  12. Pomoc bezrobotnym i poszukującym pracy w nabywaniu wiedzy, umiejętności lub kwalifikacji poprzez: informowanie, inicjowanie i organizowanie szkoleń indywidualnych i grupowych dla osób uprawnionych, finansowanie kosztów studiów podyplomowych oraz udzielanie pożyczek;
  13. Umożliwienie osobom bezrobotnym, poszukującym pracy lub osobom niezarejestrowanym, dostępu do internetowych baz danych z zakresu rynku pracy oraz założenia indywidualnego konta w systemie teleinformatycznym, a także udzielanie pomocy przy jego zakładaniu;
  14. Informowanie kandydatów do pracy oraz pracodawców o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy;
  15. Upowszechnianie informacji o ustawowych formach pomocy i aktywizacji.
  16. Obsługa zadań związanych z wydatkowaniem środków finansowych z Krajowego Funduszu Szkoleniowego;
  17. Przeprowadzanie monitoringu i kontroli realizowanych umów dotyczących wszystkich form zatrudnienia subsydiowanego; 
  18. Promocja Urzędu w zakresie pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego
  19. Utrzymywanie oraz nawiązywanie nowych kontaktów z pracodawcami.
Wytworzył:
Udostępnił:
Napiórkowska Vanessa
(2025-06-04 10:48:59)
Ostatnio zmodyfikował:
Napiórkowska Vanessa
(2025-06-04 10:53:13)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki