Dział Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego
Kierownik Działu Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego - pokój 101, 309
- tel. wew. 432
Stanowisko ds. pośrednictwa pracy:
Analiza rynku pracy, kontakt z pracodawcami, pozyskiwanie ofert pracy, planowanie
i statystyki- pokój 102
- tel. wew. 405
Obsługa cudzoziemców i ofert EURES pokój 102
- tel. wew. 405, 488
Doradcy klienta - pokój 106
- A, B, C, Ć,D,E,F,H,I tel. wew. 466
- J, K, L – tel. wew. 459
- G, Ł, N, O, P, R – tel. wew. 418
- S, Ś, T, U, W, Y, V, Ź, Ż – tel. wew. 468
- Osoby pow. 30 r.ż. M, Z oraz Osoby do 30 r.ż. od R do Ż
- Osoby do 30 r. ż. od A do P
Obsługa ofert pracy subsydiowanych- pokój 107
- tel. wew. 481, 439, 456
Stanowisko ds. poradnictwa zawodowego - pokój 103
- tel. wew. 409, 490
Stanowisko ds. kontroli i monitoringu umów z pracodawcami- pokój 205
- tel. wew. 449, 493
Stanowisko ds. organizacji szkoleń- pokój 105
- tel. wew. 424, 467
Do zakresu Działu Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego należy w szczególności:
- Prowadzenie pośrednictwa pracy, w szczególności pozyskiwanie i upowszechnianie ofert pracy oraz ocena efektywności tych działań;
- Prowadzenie pośrednictwa pracy związanego ze swobodnym przepływem pracowników na terenie państw UE, EOG, a także państw, które zawarły ze Wspólnotą Europejską stosowne umowy dot. swobodnego przepływu osób;
- Wykonywanie zadań w zakresie międzynarodowego pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES;
- Obsługa pracodawców w obszarze zatrudniania cudzoziemców;
- Udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną ofertą pracy;
- Udzielanie pomocy osobom w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych;
- Inicjowanie i organizowanie kontaktów osób poszukujących odpowiedniego zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej z pracodawcami;
- Prowadzenie poradnictwa zawodowego;
- Opracowywanie indywidualnego planu działania dla określonych w ustawie klientów oraz planowanie ich ścieżki aktywizacji;
- Inicjowanie, organizowanie i prowadzenie porad i informacji indywidualnych bezpośrednich i na odległość, porad grupowych, porad z zakresu umiejętności poszukiwania pracy;
- Prowadzenie analizy zatrudnienia u pracodawców, określanie kwalifikacji pracowników i ich predyspozycji oraz innych cech niezbędnych do wykonywania określonej pracy;
- Pomoc bezrobotnym i poszukującym pracy w nabywaniu wiedzy, umiejętności lub kwalifikacji poprzez: informowanie, inicjowanie i organizowanie szkoleń indywidualnych i grupowych dla osób uprawnionych, finansowanie kosztów studiów podyplomowych oraz udzielanie pożyczek;
- Umożliwienie osobom bezrobotnym, poszukującym pracy lub osobom niezarejestrowanym, dostępu do internetowych baz danych z zakresu rynku pracy oraz założenia indywidualnego konta w systemie teleinformatycznym, a także udzielanie pomocy przy jego zakładaniu;
- Informowanie kandydatów do pracy oraz pracodawców o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy;
- Upowszechnianie informacji o ustawowych formach pomocy i aktywizacji.
- Obsługa zadań związanych z wydatkowaniem środków finansowych z Krajowego Funduszu Szkoleniowego;
- Przeprowadzanie monitoringu i kontroli realizowanych umów dotyczących wszystkich form zatrudnienia subsydiowanego;
- Promocja Urzędu w zakresie pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego
- Utrzymywanie oraz nawiązywanie nowych kontaktów z pracodawcami.